lördag 30 november 2013

Är ni redo för den stora JUlFIXARBALETTEN?!?!

Jag är så redo som det bara går att bli. Nu ska det städas och pyntas, allt i ett. Blommor är inköpta, fast jag gick inte till en florist, jag var inne hos fyra olika innan jag tillslut bestämde mig för att handla på två olika, är man kräsen så är man! Men min adventsljusstake kommer blir så fin, jag längtar så efter att få tända den imorgon. Självklart kommer jag spela julmusik på (ganska) hög volym, och kanske varva med lite Harry Potter (jag är inne på Fenixorden nu).

För att komma igång ordentligt tycker jag vi börjar med lite skejtpunkig julmusik. En av de låtar jag saknade mest när min dator inte funkade förra året, var denna: Ex-Miss (alltså, jag skäms att jag inte fattade sångtiteln förrän typ förra veckan, inte minst med tanke på vad min blogg heter...) med New Found Glory (iofs allra mest för jag inte kom ihåg vad den hette och kunde leta rätt på den någon annan stans.

Men nu har jag fått tillbaka mitt gamla julmusikbibliotek med över 3000 jullåtar! Ett par andra skejtpunkiga jullåtar att kolla upp, om ni som jag gillar att lyssna lite på otraditionell julmusik ibland:
I won't be home for Christmas - Blink 182
Why doesn't santa like me - Skye Sweetnam
It's Christmas - Wombats
Yule Shoot Your Eye Out - Fall Out Boy 
Icicles - Punchline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar