fredag 20 december 2013

Min viktorianska julgran med stempunkinslag...

Jag vet, jag lovade för hur länge sedan som helst, att jag skulle visa mina jättejättefina julgran! Den stod pyntad och klar 2:a december, men jag blev inte tillräckligt nöjd med bilderna jag tog då, så jag postade aldrig dem. Dessa bilder är tagna med min digitalkamera (och inte iPhone, som de flesta bilderna på bloggen), så de är i alla fall lite bättre. Jag är i alla fall sjukt nöjd med min julgran och jag kan inte tänka mig att byta tema till nästa år. Hoppas vi bor större nästa år och kan ha två julgranar (permanent) så jag kan förverkliga min dröm om en Alice i Underlandet-julgran!

Här kommer i alla fall en ordentlig bildkavalkad, jag ville ju få med så mycket detaljer som möjligt...
Himla oskarp, med det är den bästa bilden på hela granen som jag fick till...
En blid på granen i mysbelysning, det är över 300 lampor i granen!






Jag älskar tåget som går runt granen, men det ska helt klart piffas lite till nästa år så det inte ser så plastigt ut...



Ja, toppynt i granen är en top-hat!


 Ja, jag är lite galen i fåglar, jag har nog runt 20 olika fåglar i granen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar