tisdag 28 oktober 2014

Snabba Halloweenkostymer

Det ser ut som någon har blivit mördad i vårt badrum...
Okej, rätt kass bild, men kan ni gissa vem/vad jag ska vara på Halloween?!
Idag fick jag äntligen klänningen jag beställt till min Halloweenkostym, jag hade hoppats att få den tidigare, så jag började bli rätt nervös de senaste dagarna. Men nu är den här och...eh...piffad.

Ska du på en Halloween-fest man har ingen aning om vad du ska klä ut dig till, här kommer några olika förslag jag tycker är smarta och eller roliga:
 Om du vill gå på fest, men inte vill klä ut dig. Ta på dig denna T-shirt så kommer du undan!



En kille hade en sån här pappmask med Daniel Craig på en Halloween-fest jag var på för ett par år sedan, alltså det gick inte att titta på honom utan att skratta, det såg så löjligt ut. Så vill du bjuda på glada miner är denna mask ett hett tips, har i alla fall funnits på Butteriks. Eller skriv ut en bild på valfri kändis på tjockare papper, klipp hål för ögonen och fäst ett gummiband.
Om du äger en vit/svartrandig tröja fixar du lätt banditlooken, offra några gamla örngott till pengapåsar.

Fäst svart tyg med säkerhetsnålar på en långärmad tröja så fixar lätt du fladdermusvingar...

Kattlooken är en klassiker, men ack så söt, fäst öron på ett diadem, och fixa sminklooken men svart kajal eller eyeliner. Done!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar