onsdag 12 november 2014

Pepparkakshus Hans & Greta-style!

Mitt egna pepparkakshus kommer byggas nu i helgen, och jag kan säga så mycket som att ni kommer att kunna få även mer insyn i byggandet än förra året! Nu blev ni nyfikna va?

Men eftersom jag ser det som mitt mission i livet att få så många som möjligt att bygga pepparkakshus, så ville jag passa på att tipsa om nya sätt att dekorera sitt pepparkakshus. För säga vad man vill om non-stop (jag har gjort flera hus med det traditionella takpyntet) men det finns ju så mycket roligare och mer innovativa sätt att pynta sitt pepparkakshus.

Detta huset byggde jag förra året för Räddningsmissionens #husforhemlosa (klicka för mer info årets tävling).

Mitt allra bästa tips är: Hans & Greta-style! För det är verkligen hur lätt som helst! Det är bara att stryka kristyr över hela taket och trycka på massa godis och/eller kakor i olika färger och former och kanske lite kul strössel, the sky is the limit!  Eller satsa på ett lite mer organiserat utseende där godiset bildar ett snyggt mönster. Men våga vägra non-stop, gå till godisaffären bli inspirerad!

Här kommer ett gäng med bilder från min pinterest-board Gingerbread fun, med olika förslag hur man kan pynta med godis:








Pecannötter blir också sjukt tjusigt!
http://blogg.amelia.se/underbaraclara/2010/01/05/smurfigt/
Som sagt, inget illa om non-stop, eller smarties är väl detta i och för sig. Men jag bara älskar huset som Underbara Clara byggde år 2010, här får ni även ett extratips, pynta runt huset med roliga plastfigurer, enkelt och effektivt!

Som sagt, alla bilder, plus hundratals fler inspirerande bilder på pepparkakshus hittar ni på Gingerbread fun:
Follow Nilli's board Gingerbread fun on Pinterest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar