onsdag 3 december 2014

Ny julkrubba

Jag är väldigt förtjust i julkrubbor. Den var ett självklart inslag bland julpyntet när jag var liten, även om själva krubban som Jesusbarnet skulle ligga i försvann där nån gång, så han fick ligga på golvet i halmen istället...

Jag har varit på jakt efter en julkrubba som passar mig, men tycker att det är extremt svårt. Jag har tittat på över 100 stycken, och utan att ta hänsyn till pris ändå haft svårt att hitta någon. Jo, den där från SIA som finns på NK och kostar 3500 skulle jag verkligen vilja ha, men ja, den kostar 3,5 tusen!

Men så hittade jag de här söta figurerna i Matryoshka-stil (nej, det heter in babushka...), som passar den kitchiga delen av mitt julpynt, vilket ärligt talat är den största delen. Jag kunde bara inte motstå att köpa den. Få se bara vad jag ska ha som stall, eller om jag bara ska ha gubbarna för sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar