onsdag 11 november 2015

Julgodis, planering



Så, det börjar bli hög tid att börja med julgodiset. Jag ska bara göra mitt pepparkakshus (nu i helgen), sen blir det fullt fokus på julgodis här i bloggen! Men jag har så himla svårt att välja vad jag ska göra. Jag satte mig ner igår och började skriva på en lista, som slutade med ca 50 sorter, yeah I know... Så nu har jag verkligen kämpat med att sålla ut, och kvar återstår 24 sorter (och då är inte pralinerna till CJs chokladkalender medräknade). Det är dubbelt så mycket än vad som känns helt rimligt, men jag vill verkligen inte ta bort någon. Ghaaa!



https://www.pinterest.com/pin/47569339791754437/



Så här ser listan ut just nu:
Teaterkonfekt, hemgjord marsipan
Kola med lönnsirap och valnötter
Tahini date salted caramels
Nötkola med timjan
Äppelciderkola
Citron- och lakritskola
Kanderade mandlar med kanel
Brända Mandlar
Kanderad ingefära
Mintkyssar
Clementinmarmelad
Glöggmarmelad
Körsbärsfudge med choklad
Fudge med Baileys Irish Cream och pistage
Schweiziska gräddkaramellers
Lakrits delight
Iskokos
Fransk nougat med tranbär och ros
Eniglish toffee
Gin och Tonic-marshmalllows
Mozartkulor
Chokladtryfflar
Panforte

Fransk nougat med tranbär och ros
Tahini date salted caramels
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar