tisdag 12 november 2013

Programledarna för Musikhjälpen 2013!

Jag älskar Musikhjälpen! Det har kommit att bli en av mina viktigaste traditioner när det kommer till uppladdningen inför jul. Inte minst eftersom jag brukar spendera större delen av december i köket, är det ett perfekt att lyssna/titta på samtidigt som jag bakar. Jag kommer även jobba natt den veckan, precis som förra året, så det kommer helt klart kännas lättare med Musikhjälpen som sällskap. Jag tror jag lyssnade på minst 50% av allt som sändes från buren förra året!

källa: Sveriges Radio
Igår offentliggjordes vilka årets programledare blir: Kodjo Akolor (för tredje året i rad), Sarah Dawn Finer samt Emma Knyckare. Även om de två senaste årens dream team (där förutom Kodjo även Gina Dirawi och Jason Diakité ingick) för min del gärna hade fått fortsätta för alltid, så känner jag mig väldigt positiv till de nya programledarna. Jag tycker dessutom att Jason förtjänar lite ledigt nu efter fyra år! Jag blev allra gladast över Sarah Dawn Finer, hon satt med som nattkompis hos Gina förra året och de levererade ett av det årets mest minnesvärda klipp (jag kollade in klippet när jag kom hem från jobbet, för jag fattade att det var värt att se) där de gör hela originalkoreografin till Euphoria, epic! Tyvärr httar jag inte klippet på hemsidan, som verkar fungera rätt trögt för tillfället. Sarah känns i alla fall som ett perfekt val som programledare, hennes sommarprat i år (som dessutom var livesänt) var klart ett av de bästa jag lyssnade på. Sen är det ju bara en bonus att hon är världens bästa sångerska också! Emma Knyckare har jag inte så mycket relation till, men har sett henne i Torsk på Tuben på tv 3, och visst är hon rolig! Hon har en ganska sjuk humor, som jag(!), så jag kan bara tänka mig hur galen hon kommer vara de sista två dagarna när tröttheten och hungern fått ta ut sin rätt! Jag tror det kommer bli grymt bra. Buren står i år på Gusaf Adolfs Torg i Göteborg, så jag kanske går förbi och tar mig en titt, det brukar vara helt underbar stämning även utanför buren. Sen vill jag dessutom prova den där falaffeln som de brukar tjata så om, hoppas Tareq Taylor är på plats och ansvarar för maten även i år!

Jag vill bara passa på att ge ett önskemål på programledare till nästa år; Soran Ismail, för han hade varit helt perfekt! Han är en av de smartaste och roligaste vi har här i landet, och jag vet att han skulle vilja!

Avslutar gör jag med Jasons (Timbuktu) tolking av Flickan och Kråkan, som frömfördes precis innan de skulle gå ut ur buren 2011, ett av mina starkaste minnen från det året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar