söndag 1 december 2013

Trevlig första advent!

Nu är den äntligen här, första advent och även första december, det officiella startskottet på julen. Det mesta julpyntet kom upp igår, granen tar vi imorgon (när jag också är ledig). Idag ska resten julpyntet upp, lådorna ska upp på vinden igen, och förhoppningsvis blir det lite pyssel och kanske julgodis också. Sen tänkte jag gå bort till Sally Bazar också, som har minijumarknad och det ligger alldeles för nära för att inte ta en sväng dit!

"När första ljuset brinner står juens dörr på glänt,
och alla människor glädjas att fira få advent."
Den versen, som man läste på dagis och i grundskola, kommer jag aldrig glömma...
Här har vi då min fina fina ljusstake! Måste jag bara välja en grej av allt mitt julpynt så skulle det bli denna jättefina, och jättetunga, gjutjärnsljusstaken som köptes lite spontant för 6-7 år sedan. Ett av de bästa köpen jag gjort, för den är ju så sjukt vacker! Jag har kört snittblommor i se senaste tre åren och det är ju så kul att variera sig eftersom blommorna vissnar efter nån vecka så man måste köpa nya, visst är det lite dyrt, men det är så fint så jag tycker det är värt det.

Jag var som sagt inne hos fyra olika florister innan jag bestämde mig för dessa rosor och nejlikor (köpte på två olika ställen), ormbunken kom med nejlikorna. Men nu är jag supernöjd. Trevlig advent på er allesammans!

2 kommentarer:

  1. Verkligen superfint. Känns lite engelskt och lyxigt med rosorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det tycker jag med, jag älskar som sagt min ljusstake!

      Radera