söndag 1 december 2013

"I used only the good notes"

När jag julstökar i rummet gillar jag att ha nån julfilm eller julkalender på i bakgrunden. Och jag tycker att The Holiday är den ultimata julpyntarfilmen, jag kan se den hur många gånger som helst, jag har sett den två gånger på raken vid inte mindre än tre tillfällen. Jag kan inte ens säga varför jag tycker så mycket om den längre, den bara är så himla bra, och fin och jag kan relatera så till vissa grejjer. En favoritfilm helt enkelt!


Den här scenen är lätt favoritscenen i filmen, den är så himla fin. Alltså, när han säger "I used only the good notes" (1:12), det går inte att inte få en tår i ögonvrån. Det är framför allt på grund av den scenen som Jack Black är mitt frikort!

4 kommentarer:

  1. Bra frikort! Själv har jag Jeff Scott Soto som frikort (inte för att jag behöver något just nu - men han var mitt kort när jag hade ett förhållande...)

    Ha en riktigt fin 1:a advent!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det, jag har aldrig pallat "pretty boys", när Jack Black gör Miles i filmen smälter jag totalt, han är ju så charmig!
      Tack, detsamma! :)

      Radera
  2. Inspirerad. Så just nu snurrar The Holiday i DVD-spelaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bra val! ;)

      Själv ska jag pynta granen idag, så det är inte omöjligt att jag ser den igen, jag kan som sagt se den hur många gånger som helst! ;)

      Radera