måndag 1 september 2014

Julen varar än till påska?

Jag råkade visst köpa lite påsk-grejer idag...
Efter att jag hade jobbat idag tog jag en sväng förbi Holmens Marknad, som ligger i samma hus som jag jobbar. Det är en stor seconhand-affär med alla möjliga prylar. Målet var nämligen att hitta plåtburkar som jag ska ha till mina julsmåkakor (och kanske även godis), och gissa om jag blev glad när jag hittade dessa sex burkar som jag fick ge totalt 70 kr för, helt överkomligt om ni frågar mig..

De senast åren har jag gjort pappaskar och lagt kakorna i, men tycker om att variera mig, så i år blir det plåtburkar! Men, nej jag kommer inte att ge bort kakburkar med kycklingar på, jag lovar! Jag ska måla och pynta dem så de inte går att känna igen när de är klara. Det ska bli riktigt roligt, har aldrig gjort något liknande förut

4 kommentarer:

  1. Ser fram emot att se hur burkarna kommer att se ut när du är klar med dem:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har lite idéer på hur jag ska göra men inget bestämt än, så vi får se var det slutar!

      Radera
  2. Tänker på julsången att julen varar ända till påska, men det var ju inte sant så kanske är det påsken som varar till julen ;) Dina burkar blir säkert jättefina!

    SvaraRadera