fredag 23 oktober 2015

#23 Uppesittarkväll? Hur jag firar in julen.

Dag 23 – Uppesittarkväll eller ej – hur firar du in julen?




De första tre åren när jag och CJ blev ihop firade vi jul på olika håll med våra egna familjer. Eftersom vi både jobbade fram till den 23:e tog vi tåget på julaftons morgon, och firade vår egna lilljulafton, med mys och julklappsbyte. Eftersom jul är en väldigt intensiv jobbperiod och vi inte kände för att laga mat det första året, och vi var sugna på något ojuligt att äta, så köpte vi fajitas på Texas Longhorn, det blev en tradition och vi har ätit Christmas Fajitas/Bontana varje år sedan dess. Vi har slötittat på uppesittarkvällen med Bingolotto ibland, men oftast har vi satt på någon julfilm, eller ja, ett år blev det Long Kiss Goodnight, men jag tycker definitivt att den kvalificeras som julfilm. 

Jag lyssnade på P4:s uppesittarkväll med Kristian Luuk för ett tag sedan, när jag ville lyssna på något juligt. Den var jättebra, mycket bättre än någon uppesittarkväll jag sett på tv, och de spelade bara riktigt tacky jullåtar, jättekul! Ett perfekt tips för er som verkligen vill komma i julstämning! Jag hoppas de har en i år igen, vet dock inte om jag kommer lyssna på den live, eftersom jag så klart kommer mysa med CJ, och då känns radio av någon anledning mindre socialt än att titta på tvn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar