torsdag 22 oktober 2015

#22 Julsak jag inte kan vara utan

Dag 22 – Julsak du inte kan vara utan + bild.





Min favoritjulsak nummer ett är min adventsljusstake. Det är gjord i gjutjärn, ganska stor och väldigt tung. Det var ett väldigt spontant köp jag gjorde när jag var 20 år, jag köpte den i en inredningsbutik vid Kungstorget, men jag tror inte butiken finns kvar längre. Hursomhelst det är lätt ett av mina bästa spontanköp någonsin, även om jag nästan ångrade mig lite när jag släpade hem den, för den var så tung (och jag hade en väldigt brant backe som ledde till min förra lägenhet), jag hade typ 3 kassar med annat pynt också, ja, jag la alla mina pengar på julpynt då. Ljusstaken är ihålig så den går att fylla med lite vad man känner, men de senaste 5 åren har jag haft oasis och snittblommor i staken. Det är verkligen hur fint som helst och ser väldigt lyxigt ut. Blommorna brukar jag behöva byta två gånger under månaden, så jag brukar variera lite efter humör och utbud hos floristen. Jag har alltid rosor i rött eller rosa (men en gång hade jag lila, wow, vad fint det var) som ofta blandas upp med andra blommor som nejlikor, gerbera eller vaxblommor, sen fyller jag ut med grön mossa eller renlav, sedan toppas hela härligheten med lite fejksnö. Japp, jag älskar verkligen min adventsljusstake, och det känns tryggt att veta att den troligtvis kommer hålla hela livet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar