tisdag 7 oktober 2014

Inbjudan till julinvigning på Grönbergs Interiör

På tisdag nästa vecka är det traditionsenlig avtäckning av julskyltningen samt premiär för försäljning av julpynt på den underbara inredningsbutiken Grönbergs Interiör. Grönberg Interiör är en fantastisk söt liten inrednings- , blomster- och dekorationsbutik med inriktning på det franska, romantiska med  mycket vintagekänsla.

Att gå till julinvigningen på Grönbergs Interiör har varit en tradition för mig sedan flera år tillbaka. Det är alltid en sån mysig känsla i butiken och det är verkligen imponerande vilket jobb de lägger på julskyltingen, i tre dagar håller de stängt för att pynta om hela butiken och bygga upp ett fantastiskt skyltfönster. För mig är det minst lika mycket måste som att gå och kika på NKs julskyltning.

När det kommer till julpyntet kan man inte förvänta sig några traditionella tomtar och halmbockar eller att rött och grönt ska vara dominerande, istället hittar du änglar, fåglar och isbjörnar, och färgskalan brukar snarare vara i pasteller, guld och pärlemor (eller korall som var förra årets otippade färg, vilket var hur snyggt som helst!). Men som ni ser på bilden nedan finns det allt lite rött också, jag köpte några av de mörkröda kulorna förra året, så jag tror alla kan hitta något som faller dem i smaken. Det allra bästa på invigningskvällen är förstås att det är 15% rabatt på allt julpynt (och 10% på övrigt sortiment), vilket är välkommet, så det inte är en särskilt billig butik. Så jag rekommenderar verkligen alla som har möjlighet att gå på julinvigningen eller besöka butiken senare under julen, för det är verkligen något man inte vill missa.


Förra årets skyltfönster

2 kommentarer:

  1. Kul att gå på invigningen! När jag bodde i gbg köpte jag alltid en fin julgranskula där före jul och även ibland någon efter på rean.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar också handla något på invigningen, och oftast även på rean sen! ;)

      Radera