måndag 6 oktober 2014

Allers Julmagasin

Ja, här har det ekat tomt i en vecka. Jag jobbade över 50 timmar förra veckan, varav avslutningen var dubbelpass, så jag var rätt mör och har bara tagit det lugnt när jag varit hemma. I helgen har två födelsedagskalas betats av så det har blivit massor av välbehövligt häng med vännerna och mer mat än jag kunnat äta (tapas och brunchbuffé...), unedrbart! Gårdagen var grymt effektiv då jag passade på att beställa choklad till julens bak, en vinterkappa och årets Halloween-kostym. Så jag känner att jag börjar komma ifatt lite.

På förmiddagen pysslade jag lite med julkorten, men på eftermiddagen nu har jag bara tagit det lugnt, läst Allers Julmagasin, druckit portvin, ätit en satsumas och njutit av den underbara doften av en pumpa som rostas i köket (till vad får ni se senare). Allers Julmagasin var lite som vanligt, och då menar jag på ett bra sätt, för det låga priset levererades mer än nog med julstäming (sen bidrog det nog lite att jag lyssnade på julmusik samtidigt som jag läste tidningen), och inspirerande tips på dekorationer, julbak och julpyssel. Sen håller jag inte på med handarbeten (mest för att jag inte kan hitta tiden och suget, gillar egentligen både stickning och brodyr) så de delarna intresserar mig inte så mycket, men jag tycker helt klart det var ett värt köp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar