torsdag 27 november 2014

Har ni provat en Dirty Chai?

Jag har sett att flera julbloggare talat gott om Tomtelatten som säljs på Espresso house just nu. Jag provade den idag, och visst var den god, men den slår inte alls deras Dirty Chai, som har varit höstens favorit för mig. 

Okej, detta är en vanlig chailatte, vilken jag gärna tar extra kardemumma på... Jag älskar de söta vintermuggarna!
Det började med att jag fick dille på chailatte, det smakar ju så juligt och gott. Så en dag när jag skulle köpa min chailatte frågade tjejen i kassan om jag ville ha kaffe i, jag älskar att prova nya saker (och smaker) så jag fick min chailatte med en espressoshot (jag har senare fått veta att den kallas dirty chai, fast jag brukar be om en chailatte med en kaffeshot när jag beställer...) och himlarns vad gott det var! Så den har blivit nya favoriten, för mig som i princip aldrig dricker kaffe så är den dessutom en riktigt ordentlig pick-me-up, och jag vet att det kommer drickas en hel del sådana för att orka med diverse julprojekt de där eftermiddagarna när man är seg efter jobbet. Men som sagt,  jag rekommenderar den verkligen, om inte annat så tipsar jag er tomtelatte-fantaster att prova en dirty chai när det inte finns tomtelatte längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar