lördag 5 december 2015

Julmys och mer godis


I morse var det i alla fall mys deluxe. Tittade på Eloise at Christmastime i sängen innan det var dags för julkalendern...

'
Det har varit en lite galen vecka. Att vakna med förkylning i måndags fanns inte med i planeringen, så jag hamnade lite på efterkälken. Men jag har gjort så mycket jag orkat, och försökt att inte känna mig stressad, jag har ändå lyckats få upp så gott som allt julpynt. CJ fick sin pralinkalender en dag för sent, men han hann knappt märka något, då han var helt upptagen med att bygga ihop det LEGO han fått i sin paketkalender.


Det här är bara början, kan jag lova. CJ är blir 20 år yngre varje gång han får sätta sig och bygga ihop dagens byggsats, så gulligt!


 Idag har några fler godissorter tillverkats: Mintkyssar, fyrlingnöt och mandarinmarmeladgodis. Det börjar bli ganska fullt i skåpet nu. Jag har en del sorter kvar på listan, men jag börjar känna mig ganska klar, jag har gjort 20 olika sorter, det ska ju faktiskt ätas upp också...





Jag hoppade på julutmaningen hos Jul i Laloland. Jag kör den på Instagram, heter cakenilli där, om du vill följa mig! Jag har massor jag vill skriva om i bloggen, och hoppas verkligen att jag kommer ha mer ork framöver, förkylningen är nästan borta, så nu tar vi nya tag. Imorgon är det ju andra advent för sjutton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar