onsdag 1 januari 2014

Champagne-änglar!

Har ni hunnit slänga alla champagnekorkar ifrån gårdagens fester?! Om inte har jag ett tips på ett litet pyssel som jag gjorde i julas med champagnekorkar, men som aldrig blev av att jag visade; små söta champagneänglar!


 Jag fick idén förra året av denna bilden i Elsa Billgrens blogg, så nu har det sparats champagnekorkar (och från vanligt mousserande) hela året och i början av december tillverkades ett 10-tal änglar som har fått pryda mitt hem under december. Jag tror faktiskt en eller två kommer få stå kvar hela året, jag tycker de är så himla söta!


Så här gjorde jag:
Grimman, med toppbrickan borttagen, har formats till med en tång, sedan har jag bara limma fast korken på grimma och sedan änglavingarna på korken, med hobbylim. Änglavingarna på just de på bilden ovan kommer från Tilda-serien på Panduro, men de har massa andra vingar i både vitt och grått, så jag mixade alla varianter! (se sista bilden)


Detta drack vi 2013. Ja, vi gillar att dricka mousserande!
Skulle ni ha hunnit städa undan alla korkar får ni hel enkelt ta och spara alla champagnekorkar, och grimmor, från de flaskor ni dricker under året. För champagne och mousserande ska ju inte bara drickas på nyår, om ni frågar mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar