fredag 19 september 2014

Julkortsverkstad

Jag brukar alltid försöka bli klar med julkorten så tidigt som möjligt, men trots det brukar jag inte lyckas skicka dem förrän i allra sista stund. Förra året var själva korten klara i oktober, men så skulle jag ha ett foto i, vilket jag stod och försökte snabbframkalla på sista dagen (för att använda julfrimärken) med inte särskilt lyckat resultat. Så det blev inga julfrimärken... Note to self: Gör julkorten HELT klara (inkl. adresserade kuvert och frimärken) före första advent!

Men idag har jag kommit igång på riktigt med julkorten. Jag gillar att använda olika tekniker och lära mig nya saker och utvecklas i mitt korttillverkande varje år. Så i år blev jag sugen på att prova sk iris folding. Med remsor i olika färger/mönster och material (jag har använt silkespapper, presentband, tygband och faktiskt även en serpentin) pusslar man med hjälp av en mall ihop ett tjusigt spiralmotiv. Här nedan är mina första försök, och jag är riktigt nöjd. Jag lovar, det är superenkelt om man har en mall, vilket man lätt hittar (tillsammans med tutorials) via Pinterest eller Google.
Mönstret är gjort med hjälp av presentsnören, tygband, silkespapper och en serpentin!

3 kommentarer:

  1. Vad snyggt!! Ser ut som mycket arbete! Väldigt olikt mina enkla klipp-och klistrakort med notpapper och bokmärkestomtar mm:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar det är inte alls så knepigt som det ser ut. Sen måste ju inte ett kort vara alls komplicerat att göra för att bli fint, det är mest så att jag är mer road av pyssel där man måste tänka lite... ;)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera