torsdag 28 november 2013

"Glorian togs ner och gavs till någon annan, han förtjänar den säkert mycket mera än mig"

Vi har lyssnat på P4 Bjällerklang de senaste två dagarna, och trots att jag inte alls hört denna låten på webradion, kom jag ändå på mig själv med att stå och nynna på den trots att det var annan (jul)musik i bakgrunden...

"Året som har gått var både gåshud och galla
Det e för sent att ångra det man gjort
Glorian togs ner och gavs till någon annan
Han förtjänar den säkert mycket mera än mig"

Texten, som Martin Stenmarck själv översatt från orglinalet skrivet av Aslak Dørum, är så sjukt vacker...


Eftersom jag övergår från julfantast till schlagernörd efter julen så kan jag inte låta bli att kommentera att Martin (OCH Yohio!!!!) ska vara med i nästa års Melodifestival. Och det gör jag med ett stort JAAAA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar