lördag 9 november 2013

Julypssel: Steampunk-julgranskulor

Förra året fick jag för mig, efter ett par år med vitt och rosa tema i julgranen, att totalvända och köra på steampunk och viktorianskt som tema i julgranen. Det var himla kul och utmanande, då jag fick tillverka det mesta julpyntet själv, och jag blev riktigt nöjd med resultatet. Men, det finns alltid rum för förbättring, så i år ska jag köra samma tema fast lite bättre! Så i måndags inhandlade jag lite material på Panduro och satte igång att tillverka julgranskulor till granen. Jag fick inspirationen från bilden nedan, som jag hittat på pinterest (som jag är aningens besatt av), där jag faktiskt har en hel board kallad Steampunk Christmas.


Källa



Men jag höll mig till röda och mörklila pärlor samt riktiga kugghjul och andra delar från urverk som jag trädde på guldtråd och tryckte in glaskulorna tillsammans med bulliontråd. Tanken är att det ska vara lite "mad scientist"-feeling, och jag är himla nöjd med resultatet!
Allt pysselmaterial jag använde, förutom guldfärg till hängena.

6 kommentarer:

  1. Riktigt snygga julgranskulor! :) Och jag längtar SÅ tills det kommer bilder på hela julgranen.

    http://annasglittrigajulblogg.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag längtar tills det är dags att få upp den! ;)

      Radera
  2. Det där gillar jag! Starkt!
    Det ska bli sjukt kul att se din gran när den är färdig och pyntad och klar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är mest lite fundersam till hur jag ska få plats med allt mitt pynt, eftersom det tillkommit en hel del från förra året. Men jag gillar överpyntade granar, "American style" så det kommer nog bli super!

      Radera
  3. Men gud vad duktig du är! Så himla fina dom blev!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Vänta bara tills du får se granen!

      Radera