lördag 31 augusti 2013

The julpyssel is on!

Är det någon mer än jag som börjat julpyssla än?!

Jag har alltid gillat origami, men har lite svårt för att lägga tid på pyssel som jag inte har "användning för", och har därför bara gjort ett par projekt i origami. Förra året vek jag origami-snöflingor som jag dekorerade julkorten med, och för fyra år sedan (innan jag flyttat in hos min sambo på riktigt, och tagit över julpyntsansvaret helt och hållet) hjälpte jag min pojkvän att täcka granen i tranor och ninjastjärnor i alla färger (ska se om jag kan hitta en bild nånstans och publicera senare!). Därför blev jag så glad när jag hittade dessa "bollar" att hänga i granen:
 De kommer passa in i mitt steampunk/viktorianska tema på granen! En är klar, jag ska i alla fall göra tre stycken. Här hittar ni en instruktion.

 Men en hel del vikande blir det, det går åt 60 st smådelar per boll! Tur att jag har Harry Potter på ljudbok att lyssna på samtidigt!

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Önskar att jag hade tålamod, för de skulle passa fint i min gran med.

    Hm. Harry Potter. Ja, jag vill. Måste leta reda på min MP3-spelare, den är preppad och klar med alla sju böcker.

    SvaraRadera
  2. Jag måste ha nått att lyssna på när jag pysslar, annars tröttnar jag, och Harry Potter-böckerna never gets old! Jag började med första boken, och insåg att jag inte läst (lyssnat på) den på många år, då jag tycker alla de andra är bättre. Det var massa saker jag hade glömt, och det var himla kul att återuppleva den!

    SvaraRadera