lördag 31 oktober 2015

Happy Halloween!

Happy Halloween! Nu är kvällen snart här, det är Halloween på riktigt! Jag har gått och sprayat mig med brun utan sol halva dagen (ni fattar när ni ser min kostym), och alldeles strax ska jag börja sminka mig. Jag ville bara visa upp min fina Hello Kitty-pumpa...





...och tipsa om vad en kan titta på under kvällen för att komma i stämning. Jag är inget större fan av skräckfilm, utan gillar mer barnvänliga filmer med monster. Så mina tips för kvällen är:

Frankenweenie (som är lite av en pre-quel till The Nightmare Before Christmas) börjar på Kanal 5 kolckan 18:20:
"När Victor förlorar sin hund Sparky bestämmer han sig för att försöka återuppväcka sin vän med hjälp av vetenskapens krafter. När Sparky smiter ut så inser snart hela staden att det kan innebära stora problem när man tar vetenskapen i egna händer"
 

Hotel Tranzylvania finns på Netflix:
"Greve Dracula har för längesen byggt Hotell Transylvanien, ett femstjärnigt lyxhotell där monster och deras familjer kan leva loppan och dit inga människor har tillträde. Hotellet är framför allt byggt för att skydda Draculas älskade dotter Mavis från människorna. En speciell helg har Dracula bjudit in alla sina bästa vänner - Frankenstein och hans fru, Mumien Murray, Den osynlige mannen Griffin, Varulven Wayne och hans familj och många fler - för att fira Mavis 118:e födelsedag. Men helt plötsligt råkar människopojken Jonathan klampa in på hotellet och han börjar bli förtjust i Mavis, och det verkar som att Mavis har samma känslor för Jonathan. Då förvandlas Dracula från otäck vampyr till överbeskyddande pappa."



Massa pumpor på Liseberg igår...

1 kommentar:

  1. Hej, jag har skapat en julgrupp på FB! Alltså inte en sådan med hyacinter, utan en grupp att diskutera julen i, få tips, dela med sig tips, ställa frågor osv. Mest för att jag är så sugen på att prata om jul mest hela tiden;) Det vore kul om du och dina läsare ville vara med! Gruppen heter "Julstämning & Bjällerklang" och är nystartat. Tipsa gärna andra. Juliga hälsningar, Annette.

    SvaraRadera