måndag 2 november 2015

Årets Halloweenkostym

Innan jag lämnar Halloween bakom mig måste jag ju visa upp kostymen jag hade i lördags. Vi kom hem från krogen strax öre 06 på morgonen, så jag kan lova att vi hade kul! Men jag var därför inte så pigg igår...





Jag var en Ganuguro Girl, vilken var en japansk alternativklädstil som var störst på 90-talet men den har även fått sina avarter under 00-talet (yamanba och manba). Jag älskar älskar älskar smink, så den här överdrivna looken har jag varit sugen på att prova i flera år. Vanligtvis gör jag allt för att undvika solen och att få färg, spf50 är en livsstil för mig (precis som för de flesta japaner), så det var sjukt udda för mig att prova spraytan och brunt face! Jag har alltid gillat att klä och sminka mig alternativt, så jag trivdes faktiskt förvånansvärt bra i hela looken och kände mig supersöt! Det som inte syns på bilderna är att jag även hade svinsnygga 17 cm klackar, vilket är ovanligt högt även för mig, men jag lyckades faktiskt dansa i flera timmar! En riktigt kul Halloween var det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar