fredag 13 november 2015

Mallen till pepparkakshuset är klar!

Så var mallen till huset klar, och det blev vikingastil! Som jag sagt tidigare så hittar jag inspiration till husen överallt. Idén med vikingahuset fick jag när CJ satt och spelade tv-spel (tror det var Elder Scrolls), men för mallen har jag utgått från ett hus som finns på EPCOT i Disney World, Florida. Tanken är att jag ska jobba mer med spritsningen i år, så nu måste jag gå och köpa massor med florsocker (allmänt tips: det går generellt åt mycket mer kristyr än en tror!)! 



4 kommentarer:

  1. Din julblogg är verkligen bäst! Proffsig, intressant och inte bara en massa inlägg att det finns pepparkaksgifflar och saffransfil på Ica etc.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så himla mycket för din fina kommentar! Det värmer, och gör att det känns extra kul att blogga, det har varit lite tyst senaste veckan, men pepparkakshuset är nu klart!

      Radera
  2. Wow, det där blir säkert snyggt! Borde nog som du är vara ute i god tid med att laga mallen, det tar ofta oxå mer tid än man tror. Nu blir jag inspirerad att börja planera vårt hus jag oxå, tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, huset är klart! Ska bara få lite bra fotoljus också... Ett år gjorde jag pepparkakshusmallen i augusti, det är alltid bra att vara ute i god tid! ;)

      Radera