torsdag 12 november 2015

Ny julkalendertårta

Jag gjorde ju en julkalendertårta till CJ förra året. Men, jag hann bara bli klar med den innan jag fick en annan idé. Nämligen att göra den som en våningstårta med olika stora lager, så jag var bara tvungen att göra en ny i år. Tårtbitarna fick även en rundare form och separata lock på askarna, eftersom locken inte ville sitta på plats förra året när allt var i en solid del. Pappret är från Panduro. Det syns inte på bilden, men det vita pappret, frostingen, är glittrigt. Den ska så klart piffas lite till och få siffror och så, med det får vänta lite, för nu vill jag komma igång med pepparkakshuset!





Förra året hade hela kalendern sällskapsspelstema. Han fick ett Munchkin (Adventure Time) där jag hade delat upp korten i så han fick några i taget. Dessutom fick han två expansioner till Smallworld med nya raser och förmågor samt 4 nya karaktärer till Krosmaster Arena (som han fick på adventssöndagarna och julafton). Men i år kommer kalendern innehålla något annat, fast något spelrelaterat kanske smyger sig in ändå...

2 kommentarer:

  1. Superfin!!!! Saknar att pyssla, har liksom inte haft tid i år - trist =(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Synd! Jag känner själv att jag ligger lite efter. Hade redan börjat pynta vid det här laget förra året, men det få bli ett pepparkakshus först!

      Radera