söndag 22 december 2013

Christmas bontana

De första tre jularna som jag och CJ var tillsammans firade vi julen på varsitt håll, så då hade vi alltid lilljulaftonsmys tillsammans då vi bytte julklappar och åt god mat. Men eftersom det skulle svullas på julmat på julafton fick det bli mat som inte var särskillt "julig", och vi jobbade alltid den 23:e och var inte så sugna på att laga mat, valet föll på Texas Longhorn, som har någon av den godaste hämtmaten jag vet! 

Så vi åt fajitas och tittade på Long Kiss Goodnight. Efter det året har Texas Longhorn på lilljulafon blivit en obruten tradition! Men imorgon ska vi på uppesittarkväll hos några kompisar, så vi åt den traditionsenliga maten idag istället, och jag åt Chicken Bontana istället för Fajitas (det har varierat under åren), och filmen fick bli Skenbart - En film om tåg. Ja, det är helt enkelt en fantastiskt mysig tradition som jag har svårt att tänka mig att vara utan!

Nu ska jag strax börja jobba, min julledighet börjar kl 8 imorgon bitti, I can't wait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar