torsdag 6 november 2014

Programledarna för Musikhjälpen 2014!

Alltså, jag älskar, älskar, älskar musikhjälpen, kanske nästan lite för mycket. Jag kan liksom inte föreställa mig december utan Musikhjälpen! Förra året lyssnade jag i princip all min vakna tid. Jag jobbade natt, så det var bästa nattveckan någonsin, men när jag vaknade på förmiddagen brukade jag snabbspola igenom det som hänt medan jag sov. Jag gick förbi och stod och kikade på buren två gånger, det är alltid sån grym stämning på torget. Ni som bor i Uppsala, där buren kommer placeras i år, borde definitivt gå förbi och kika, känna stämningen och så klart skänka en slant! Årets tema för insamlingen är HIV, vilket är något som alltid har engagerat mig, så i år lär jag skänka en hel del, man kan ju liksom inte låta bli, vilket jag tycker är så himla fantastiskt!


Idag tillkännagavs årets programledare: Kodjo, Akolor, Petter och Linnéa Henriksson. Jag måste säga att jag blev väldigt förvånad, jag trodde inte att Kodjo skulle ställa upp ett fjärde år, inte minst med tanke på att han har en liten bebis, som just nu är yngre än en månad. Men han är alltid helt fantastisk i buren så jag är ändå glad att han är kvar. Linnéa känns inte alls förvånade, hon har ju varit med en hel del så jag tror att hon sa ja utan att blinka när hon blev tillfrågad. En kul tjej som definitivt kommer liva till det i buren. Petter var ett väldigt oväntat val, men han är ju väldigt skön, och jag riktigt ser fram emot att få se honom grina i tv. Hur som helst vet jag att det kommer bli super även i år, synd bara att de inte är i Göteborg igen...

Men mitt önskemål till nästa år är fortfarande Soran Ismail, men även Jesper Rönndahl hade varit supergrymt, han är ju hur knäpp och rolig som helst, fast smart. Kom igen nu, next year?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar