måndag 23 november 2015

Rapport från julgodisfabriken!

Här har det minsann varit godisfabrik under helgen. Det är en hel del kvar, så det kommer tillverkas godis under hela veckan. Men här är i alla fall en liten lägesrapport!




Dock startade det inte så bra, då jag öppnade kylskåpet på morgonen och insåg att en glasflaska med hemgjord gingerbeer hade sprängts så det var blött och glassplitter i hela kylen. Inte så kul. Men nu har jag i alla fall en riktigt renskrubbat kylskåp, så det är ju bra i alla fall...


Trots detta har det blivit en hel del godis gjort!



3xkola: Kryddig äppelciderkola, nötkola med timjan och Lönnsirapskola med valnötter.






Iskokos






Teaterkonfekt på hemgjord marsipan ligger och torkar inför kanderingen.


 

Chokladtryffel som ska rullas till tryfflar i eftermiddag.






I vår grönsakslåda från Årstiderna fick vi några kvittenfrukter i fredags. Jag blev jätteglad, då jag försökt beställa kvitten tidigare i höst, men inte fick några då de hade haft kvalitetsproblem. Så frukterna kokades till skuren marmelad, som ligger och torkar innan den rullas i socker.



Sen glömde jag ta en bild på den honungskanderade ingefäran...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar