onsdag 18 december 2013

En julgran i dushen?!

Självklart var jag tvungen att ha en duschgran även på årets glöggbrunch! I år fick det bli den vita med julpynt i klart glas och en prinsesskrona i toppen! Jag har massa mer pynt som passar det temat, men jag hade visst glömt lägga resten av pyntet i min brunchlåda på vinden, och jag hade inte särskillt gott om tid... Jag skulle säga att det tog ca 15 min att montera och pynta granen, så det gick undan minsann!



Min älskade julgransmatta, gissa om jag var trött jag på den innan jag fick broderat klart den, men vad nöjd jag är med den nu! Jag har dock inte broderat något alls efter den där mattan, och den gjorde jag för fem år sedan, det tar liksom emot lite...

4 kommentarer:

  1. Respect bara för tilltaget att ha gran på toa.....men sannerligen säger jag eder - att maken till broderade tomtar får man leta efter. Du har alltså sytt den själv. Jag skulle vilja påstå att du är befriad från brodyrtjänst under ett par stycken reinkarnationer. Tyg och jag är som vatten och olja. Jag skulle gärna vilja kunna virka, sticka, brodera (tänk vad roliga citat man kunnat broderat :DD), men tyg och mina händer =osams

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det tog två säsonger att göra färdigt julgransmattan, jag jobbade halvtid när jag började brodera och var ibland ledig 9 dagar i sträck, så jag hade all tid i världen... så de tre första tomtarna gick ganska kvickt. Men så började jag jobba heltid, och det blev himla tufft att hinna brodera när man väl var ledig. Dagen då jag slutförde broderiet satt jag nog och sydde 10 timmar i sträck!!! Så ja, ska jag brodera något igen ska det vara något riktigt speciellt! ;) Jag älskar all form av handarbete, men har väldigt svårt att ta mig tiden!

      Radera
  2. Självklart behövs en toalettgran :-) Funderar faktiskt på att ta efter till nästa år. Köpa en liten rackare och göra en riktig kitchig och färgglad sak!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Do it! Det är jättekul, och folk blir himla häpna när det står en gran på toaletten! ;)

      Radera