tisdag 17 december 2013

Mys på Liseberg.

Jag vet, selfie är såå ute....
Idag var det dags för det traditionsenliga besöket av Jul på Liseberg. Jag har faktiskt varit där varje år sedan de började år 2000(?), så det har blivit en stark tradition. En tradition som CJ faktiskt också verkar vara väldigt förtjust i! Man blir så kräsen när man bor i Göteborg, och undviker gärna att gå på helgen, sist jag provade det var det så äckligt mycket folk att man knappt kunde röra sig.

Så det fick bli idag efter jobbet. Jag hade packat ner smink och strympbyxor och allt så jag skulle få känns mig lite piffig efter min arbetsdag...så hade jag så klart glömt min klänning! Inte kände jag för att gå runt i T-shirten jag haft under mina arbetskläder hela dagen, och inte heller ville jag åka hem och hämta klänningen (då CJ redan var inne i stan och väntade på mig), så jag var ju liksom bara tvungen att köpa en ny klänning! Jag kilade snabbt in på Jumperfabriken (min nya favoritaffär!) och provade den här klänningen som jag kikat lite på tidigare. Det satt som den skulle och jag är numera en klänning rikare! Men jag måste verkligen passa på att rekommendera jumperfabriken till alla som gillar stickade klänningar och tröjor, vem gör inte det? Det finns så mycket fint att jag vill köpa nästan allt varje gång jag är inne i deras popup-butik på Fredsgatan i Göteborg (men den kommer ligga kvar fram till sommaren i alla fall!), men de har även en webbutik. Ta en titta vet jag, fast nu kan det nog vara försent att beställa online om man vill ha kläderna före jul...

Sen blev det Jul på Liseberg för hela slanten, tack och lov hade vi vädret med oss solen tittade till och med fram genom molnen innan den gick ner bakom horisonten, så vi slapp oroa oss för regn! Det var lika mysigt som alltid och jag älskade vad de gjort med det nya Kaninlandet, det var jättefint och det var massa nya attraktioner som såg kul ut, även för oss som bara är barn i själen. Vi åt en himla massa gottigt och det svullades friskt på bl a Souvas, lappkaka, varm choklad och belgiska våfflor. Vi köpte även på oss lite goa stumpor och att köpa vildsvinskorv och enbärsmust är numer en tradition! Liksom äkta Gränna-polkagrisar, de stod även och tillverkade samtidigt så man fick smaka när polkagrisen fortfarande var mjuk, så gott! Ja, allt som allt, leverarade Liseberg julstäming till tusen och jag var så lycklig när jag gick där, jag vet inte hur jag skulle klara mig utan den traditionen!

Det syns inte så bra på bilden, men granarna var böjda så det blir lite Tim Burton-feeling på dem, I love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar