tisdag 16 september 2014

En rosa ren

Härom dagen visade jag en bild på en ren i papier mache som jag köpte på Panduros julrea förra året. Jag tänkte nu visa hur fin den blev efter att jag pyntat den lite... Eftersom jag har rosa och vitt tema i mitt köksfönster under julen fick det bli just de färgerna på renen.

 Renen är först grundmålad med täckande vit akrylfärg och efter att den torkat har jag använt decoupage-teknik och dekorerat renen med små bitar av silkespapper i ett ljusrosa spetsmönster (Tilda-serien). Hornen har blivit riktigt frostigt av vitt glitter. Tyvärr var det väldigt svårt att fota renen, så att man såg det fina mönstret som blev av pappret. Men trots att jag inte har så mycket erfarenhet (eller  kanske just därför) blev jag riktigt nöjd med renen, den kommer vara jättefin i mitt fönster till jul.

Närbild på mönstret, men då syns ju alla små veck lite extra, så ja...svårt att fota...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar