måndag 2 november 2015

Avslutning av oktoberutmaningen!

Det blev en hektisk helg, men såå himla rolig! Så de två sista delarna i oktoberutmaningen blev lite försenade, men bättre sent än aldrig!




Dag 30 – Tio juliga saker vi inte vet om dig än.

 
  1. Jag tyckte inte om saffran när jag var liten, alltså jag tyckte inte att det var jätteäckligt, men jag föredrog "lussekatter" utan saffran. När jag var 18 och utbildade mig till bagare kände jag att jag var tvungen att lära mig att gilla saffran, så jag åt en lussebulle om dagen när jag hade praktik, och det sägs ju att det tar 13 gånger eller nåt att lära sig att tycka om något man ogillar. Det funkar! I alla fall för mig, efter två veckor var jag fast! Jag älskar numera saffran, vilket trogna läsare säkert märkt.
  2. Jag gillar inte Ett päron till farsa firar jul. Pallar inte sån där idiothumor, men visst är det ordentligt juligt, och det är det enda bra med filmen.
  3. När jag var i New York förra året besökte jag Plaza, där Eloise bor i en av mina absoluta favoritjulfilmer. (ja, och Kevin i Ensam Hemma också såklart)


  4. Jag var Tenhults lucia när jag var 12 år, 2012.
  5. Jag fick sjunga solo första versen i Nu tändas tusen juleljus på skolavslutningen i nian. Jag sjunger rätt bra, men är har värdelösa nerver när det kommer att uppträda inför folk. Så det lät minst sagt skakigt, men jag var nöjd att jag ändå klarade av det (what doesn't kill you makes you stronger!)
  6. Min favoritbarnbok är Jul i Tomteland av Carla och Vilh. Hansen, illustrationerna är helt galet fina.
  7. Jag tycker att Sunes Jul är lite överskattad. Nog för att de bra avsnitten är helt fantastiska och har blivit kult av en anledning. Men nära hälften av avsnitten tycker jag är riktigt tråkiga och rent av värdelösa, och jag brukar hoppa förbi dem när jag ser på kalendern, vilket jag inte gör på någon annan julkalender.
  8. Jag har varit på jul på Liseberg varje år sedan starten!
  9. Jag dricker alldeles för lite glögg, jag gillar det väldigt mycket men blir sällan sugen...
  10. Jag brukar börja kolla på julkalendrar runt påsk. Jag har en viss ordning jag brukar titta på dem i, (inte för att jag känner att jag måste, men vissa passar bättre så långt innan jul) Håll huvet kallt brukar ofta vara den jag titta på först!

Dag 31 –  Vad jag ser fram emot att göra i december?

Ta det lugnt och mysa! Jag planerar att det mesta ska vara klart i december. Pepparkakshuset, julgodiset (nån sort kommer säkert göras i december, men en 10 sorter bör vara klara i alla fall), julklapparna. Julpyntar gör jag 1:a adventshelgen, jag är ledig 30 november, då ska granen upp. Så, ja när december väl kommer ska det bara vara småpyssel, juliga vardagsmiddagar och mys som gäller!



Trots att detta blev lite sent får jag ändå säga att jag klarade det (la av efter mindre än två veckor förra gången), det har varit superkul! Mycket bra initiativ Cramer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar