lördag 21 november 2015

Pepparkakshus 2015: Stavkyrka feat. Toothless


Här kommer lite bättre bilder på huset! Det är framför allt lille Toothless som har ställt till det, eftersom han bara blir något oidentifierbart svart när jag har försökt fota när det är mörkt ute...







Som jag nämnt tidigare så är huset en kopia av ett hus som finns på EPCOT i Disney World, Florida. Bilder här. Jag hade lite problem under bygget, jag tog lite dåliga beslut och huset höll på att falla sönder halvvägs, så jag fick ta några steg tillbaka och börja om. Men nu står det stadigt och jag är grymt nöjd!  






Missa inte min guide med tips hur du lyckas med ditt pepparkakshus:
Del 1 - Degen
Del 2 - Baka delarna
Del 3 - Innan du sätter ihop huset...
Del 4 - Hopsättning av huset
Del 5 - Dekor och slutfinish
Del 6 : Böjda husdelar

1 kommentar: